onsdag 9 april 2014

Internatslivet

Min dag kunde faktiskt inte ha varit sämre än den varit idag. Den började helt bra med skolfotografering, men sedan fick jag veta att jag ändå måste gå på en kurs som jag inte skulle vilja ha och som jag talade med läraren om, som sa att jag inte behöver gå om jag har tillräckligt många frivilliga kurser. Jag trodde jag hade det eftersom jag skulle få en studievecka för mitt sommarjobb men det får jag nu inte sen heller. Så det saknas sådär passligt 1 kurs som jag måst få till. Skulle verkligen inte orka gå den för den är lite förbannat tråkig och onödig egentligen.
Efter skolan var jag och talade med min egenlärare så han berättade att jag måst göra om mitt yrkesprov i rehabiliteringspraktiken. Så jag måst göra det under sommaren. Han sa att jag annars är godkänd i praktiken men måste göra yrkesprovet på nytt, vilket jag inte förstår hur jag kan vara godkänd i praktiken om jag blivit underkänd i yrkesprovet.
Idag beställde mamma både tåg och hotell till sö-må natt. Jag ska till Vasa i Österbotten på urvalsprov på måndagen och man måste vara där 8.30. Vilket jag inte hinner om vi inte tar in på hotell och kommer upp redan på söndagen. Hoppas det i alla fall går bra.
Igår fick vi besked om att lampan i wc'n läcker vatten, så man får inte alls använda varken toan eller duschen i det utrymmet. Idag fick vi höra att dom antagligen ska komma och kolla så det inte kommer till vårt rum eftersom vi bor på andra sidan. Så det kan ännu hända att vi måste flytta rum...

Allt detta har hänt sen jag kom tillbaks till skolan på måndagen så man börjar ju tro att det är någå högre makter som inte vill ha hit mej. Men nu ska jag ta och sticka några varv på dannus yllesocka så dom kanske blir färdiga nån gång.



Så här ser en lampa ut när den läcker vatten:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar